regeneracja pomp wtryskowych na czym polega

POMORZANIE - by

Temat: MF 235 Problem z uruchomieniem- zapłon?
Witam wszystkich mój problem jest następujący Ciagnik MF 235 przeszedł kapitalny remont totalnie wszystko bylo naprawiany badz wymieniane tzn tłoki ,pierscienie, szlif ,nowe wtryski , regeneracja pompy itd problem polega na tym iz jest problem z uruchomieniem tzn wyglada to tak ze kreci i jak by juz prawie chcial zalapac a nie lapie trzeba dluzej pokrecic dopiero powoli odpali objawy identyczne jak przy zapowietrzeniu gdy juz odpali to dziala ok moge zgasic i po chwili odpali z pierwszego strzalu bez najmiejszego problemu gorzej jak postoi z kilka godzin czy cala noc problem pojawia sie znow nie mam pojecia co jest grane czy to zaplon jest zle ustawiony kont wtrysku nie mam glowy mechanik skladal i mowi ze ustawil pompe w tym samym miejscu jak wyjmowal bo se zrobil znaki na pompie i na silniku czy moze ktos wie co jest grane moze ktos wie jak powinien byc ustaawiony ten zaplon czy kont wtrysku - bardzo prosze o informacje .Pozdrawiam

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=25430



Temat: Bizon Rekord Z058 (niebieski) Porównanie
rafal, spoko, nie twierdziłem, że się nie znasz, tylko, że nie robiłeś takiego 'eksperymentu', a ja opisałem swoje doświadczenia w tym temacie.
Wiem też na czym polega regeneracja turbo. Ja swoją oddałem, a wziąłem zupełnie inną, według opini mechanika to wirniki w tej mojej też nadawały się do wymiany (czyli jednak tu też mechanik twierdził to samo co Ty... :) ), dlatego musiałem za to troszkę więcej dopłacić.
Nie wiem jakie macie doświadczenia z regenerowanymi częściami, ja piszę jakie mam ze swoimi. Ta firma w której to robiłem to jedna z większych we Wrocławiu (a co za tym idzie w województwie), warsztat był wyposażony profesjonalnie, a różnica w cenie duża (bardzo) tak więc nie wahałem się ani chwili. Oni robią sprężarki we wszystkim, od nietkniętych myślą techniczną silników Kirowca i KrAZ-a, po Merce z CDI, a specjalizują się w silnikach ciężarówek (głównie TIR-y, wiadomo), tak więc turbo z Andorii to chyba nie jest dla nich wyzwanie. Z tego co piszesz wynika natomiast, że u Was jest gorzej z dobrymi fachowcami, więc współczuję :) , jeśli u Was robią łożyska ślizgowe na zwykłych tokarkach...

Odnośnie przestawiania, to pompa i wtryski to jedno, a rozrząd to drugie, nie wiem czy nie ważniejsze. A jeśli chodzi o pompę to chyba raczej ważniejsza jest dawka i moment wtrysku, nie uważasz?
Czy w turbo jest wyższe ciśnienie wtrysku niż w zwykłym to nie wiem, ono chyba akurat wcale nie musi być większe.

Aha, wiem też czym się różni Rekord, od 'Superaka' :)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=12728


Temat: A6 2.5v6 tdi 98r AKN
Witam. Autko jak w temacie,a problem polega na tym iż jak autko osiągnie jakieś 60*C to pojawia się kłąb dymu z wydechu przy obrotach 1500-3000. Turbina sprawdzona,wtryski tez, kąt wtrysku,rozrząd,odma sprawdzona kompletnie tzn. wymontowana łącznie z podstawą, wszystkie przewody od turbo i ic tez ,egr sprawdzony,kolektory wyczyszczone, kompresja ok, wałki są prawie nówki bo poprzedni właściciel wymieniał w aso cały komplet, brak ubywania oleju z silnika, podciśnienia sprawdzone,pompa po regeneracji-ok 5mieś temu,błędów brak w silniku jak podłączyłem vcds-a,nawet przewód od odmy puściłem bokiem na próbę,jak to się w maluszkach robiło kiedyś i dalej już mi pomysłów brak,aż mi ręce opadają nie wiem gdzie jeszcze szukać?
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=11593


Temat: e34tds. padnieta pompa po paliwie BIO
" />witam.nic konkretnego na ten temat nie znalazlem w szukajce wiec pozwolilem sobie założyć nowy temat. Otóż mój problem polega na tym ze przez jakies 2 miesiące ok. 7 000 km. śmigalem moją becią na paliwie BIO, po pierwszym tankowaniu nie czułem zbytnio żeby autko jeździło inaczej niż na normalnym napedzie,wiec dlatego tankowałem BIO az do chwili kiedy zaczeły puszczac przewody przelewowe, nie mogłem sobie z nimi poradzic bo co chwila puszczał nastepny a najczesciej na wtrysku sterujacym co okazało sie ze to nie przelewy tylko wtrysk sterujacy sie rozszczelnił tzn.obudowa cewki , od tej pory betka zaczela cieżko palic na zimnym a jeszcze gorzej na ciepłym nawet po uszczelnieniu wtrysku,co wcześniej palila na dotyk(była regenerowana jakies 60-70 tys. km. do tyłu.wyczytałem na forum i zrobilem prosty test pompy,kiedy silnik był ciepły po polaniu wodą głowiczki pompy autko o wiele lepiej zapaliło. koledzy głównie chodzi o to czy droga może byc jej kolejna regeneracja , czy może lepiej kupic używaną, której dają 3miesięczna gwarancje rozruchową???
nie jestem fachowcem, ale może tylko jakies uszczelki w pompie czy coś sie roztopiły od tego dziadostwa tak jak było z wtryskiem i naprawa nie bedzię kosztowna. PROSZĘ O POMOC
Źródło: bmw-diesel.pl/viewtopic.php?t=5270


Temat: [e46] demontaż wtryskiwaczy i regeneracja
" />Witam,
Mam problem z odpaleniem auta na zimnym i ciepłym silniku (temat często się pojawia). Po diagnozie poprzez IPNP'e wykazało błąd sterownika świec żarowych (4203 glow control unit). Wymieniłem sterownik na oryginał BERU błąd ten już się nie pojawia. Kolejną informacją na komputerze jest błąd dotyczący ciśnienia na wtryskach w trakcie rozruchu (4B90 rail pressure monitoring at engine-start). Postanowiłem sprawdzić czy pompki paliwa prawidłowo podają do pompy wtryskowej. Wszystko sprawne łącznie z przekaźnikiem pomp schowanym "skrzętnie" za schowkiem pasażera.
Kolejnym krokiem było zrobienie testu przelewowego wtryskiwaczy. Wykazał on, iż wtryskiwacze nr 2, 4 (licząc od przodu auta) strasznie przelewają (prawdopodobnie są przytkane). Postanowiłem je wymontować i oddać do regeneracji i tutaj pojawiły się schody. Oczywiście odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia, przelewowe, nakrętki podtrzymujące wtryski.
Proszę o pomoc.
1. W jaki sposób zdemontować te wtryskiwacze (jakiś specjalny klucz czy metoda) nie chcą się ruszyć, a nie chcę ich uszkodzić?
2. Czy po regeneracji w serwisie wtryskiwaczy CR, gdy będą kodowane trzeba je wprowadzać poprzez DIS'a, na czym polega ta czynność (na forum pojawiają się takie informacje)?
3. Jakie czynności po demontażu wykonać (wymiana oring'ów, uszczelniaczy)?
4. Jak odpowietrzyć układ wtryskowy lub zapobiec jego zapowietrzeniu?

Moje auto to BMW 08/2002 E46 320d Touring M47N (110 kW/150KM). Przebieg 240 kkm.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=84433


Temat: Mk2 1.6 TD Pomocy !!!
Mój problem polega na tym,że doszłem do tego iż muszę wymienić pompę wtryskową w moim Golfiku. Niestety nie umiem znależć oznaczeń na rozrządzie jak ma być ustawiony (a musze ściągnąć pasek rozrządu).Do tego niewiem czy kupić taką pompę z Szrotu czy może dać ją do regeneracji? Napiszcie mi co jest lepsze i ile taka zabawa kosztuje...

Jeśli się da to prosiłbym o jakiegoś linka z serwisówką do MK2 1.6TD silnik 1V.

I mam jeszcze pytanie co do mojej pompy wtryskowej a mianowicie chodzi mi o to że nie jest ona podłączona do Turbo? (Zauważyłem że w co niektórych silnikach jest pompa podłączona tym małym wężykiem do Turbosprężarki). Może Ja nie mam tej pompy co trzeba?

Proszę Was o POMOC !!!
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=34787


Temat: Na czym polega regeneracja pomp wtryskowych?
Mam takie pytanko kiedy należy regenerować pompę wtryskową i na czym to polega co się wymienia, regeneruje i itd.U ojca w aaz po mocnym rozgrzaniu autka ok 1 h po miescie lub mocnym przeganianiu na trasie obroty spadają o 100 do 750-850 regulacja nic nie daje jak podreguluje dobrze to wtedy rano jest 1100 obr i spadnie jedynie do 1000 wydajemi sie ze to głowiczka -ale za co ona odpowiada tego nie wiem. Nie wiem czy dać do regeneracji. Tam gdzie regeneruja chca pompę wyciągnąć i sprawdzić ją na stanowisku diagnostycznym, nie wiem czy pujść na to.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=58324


Temat: Pompa wtryskowa uszkodzona, co robić??POMOCY!!! TDS 1995
Witam, mój problem polega na tym, że auto zaczęło nie odpalać na ciepłym silniku! Kupiłem cudo z allegro, które miało mi pomóc w rozruchu, niestety nie pomogło, świece grzeją zawsze jak chce odpalić, czyli urządzenie działa, lecz silnik na ciepłym nie pali.
Czyli cudo nie pomogło.
Pojechałem do mechanika, samochód odebrałem i on stwierdził, że trzeba naprawić pompe wtryskową, czyli zregenerować lub wymienić lub co uważam.
Istnieje możliwość chromowania głowiczki za 900zł, ale dzwoniłem do gościa co sprzedaje pompy, niżej link:
http://www.allegro.pl/item207184553_pom ... _f_v_.html
i on powiedział, że regenrowane wytrzymują może miesiąc, że ten chrom odpada i nawet powoduje inne później uszkodzenia.
Zastanawiam się co mam robić, bo coś muszę!
Czy kupić tą pompę z allegro, ale przecież ona też może być po regeneracji, czy dać swoją do chromowania???
A może wymienić głowiczkę na nową za ok 1200zł??
Czy ktoś z was robił już pompę??
Napiszcie jak to u was wyszło, co zrobiliście??
PROSZĘ O JAKIEŚ WSKAZÓWKI UZYTKOWNIKÓW
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=54892


Temat: e39 tds, falujące obroty ale to nie pompa
Dzięki Waldek.
W końcu widzę zaczynacie doceniać wpływ zużytego łańcucha na pracę pompy wtryskowej
Jednak mam coś przeczucie że w tym temacie mocno będzie poruszany temat regeneracji pomp wtryskowych.
Ja osobiście w taką regenerację nie wierzę, gdyż z pewnych źródeł wiem na czym ona polega . Do czego to ludzie są zdolni żeby zarobić.
Nastawnik pompy wtryskowej jest elementem po chłopsku pisząc dodającym gazu i kontroli tego dodawania. Sterownik tego dodawania gazu musi bowiem wiedzieć w jakim położeniu jest pełzak nastawnika, czyli jak wykonuję on swoją własną pracę w dodawaniu gazu względem programu i wszystkich pozostałych danych.
Niestety za pewną prawidłowość należy przyjąć 100% sprawność rozdzielacza wtrysku. Nastawnik porusza pierścień bazowy na tłoczku rozdzielacza, który decyduje o upustowości wysokiego cisnienia na rozdzielaczu, przez co ma to wpływ na dawkowanie i moment wtrysku. Tego komputer nie jest w stanie sprawdzić, a nastepnym czujnikiem kontroli jest czujnik na wtrysku i obrotów silnika. Jeżeli pomiędzy sygnałami z tych czujników występują ogromne rozbieżności a są one wynikiem braku mozliwości dostrojenia przez sterownik to powód tkwi w nieregularnej pracy samego rozdzielacza i tłoczka z pierścieniem bazowym - elementem który w jakiś sposób był regenerowanym.
Dla mnie powinien on być wymieniony na nowy i choć jest on drogi to zaoszczędzamy na kolejnych szukaniach przyczyny falowania obrotów. spadków mocy, problemach w odpalaniu itp.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=28261


Temat: 320d demontaż wtryskiwaczy i regeneracja
Witam,
Mam problem z odpaleniem auta na zimnym i ciepłym silniku (temat często się pojawia). Po diagnozie poprzez IPNP'e wykazało błąd sterownika świec żarowych (4203 glow control unit). Wymieniłem sterownik na oryginał BERU błąd ten już się nie pojawia. Kolejną informacją na komputerze jest błąd dotyczący ciśnienia na wtryskach w trakcie rozruchu (4B90 rail pressure monitoring at engine-start). Postanowiłem sprawdzić czy pompki paliwa prawidłowo podają do pompy wtryskowej. Wszystko sprawne łącznie z przekaźnikiem pomp schowanym "skrzętnie" za schowkiem pasażera.
Kolejnym krokiem było zrobienie testu przelewowego wtryskiwaczy. Wykazał on, iż wtryskiwacze nr 2, 4 (licząc od przodu auta) strasznie przelewają (prawdopodobnie są przytkane). Postanowiłem je wymontować i oddać do regeneracji i tutaj pojawiły się schody. Oczywiście odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia, przelewowe, nakrętki podtrzymujące wtryski.
Proszę o pomoc.
1. W jaki sposób zdemontować te wtryskiwacze (jakiś specjalny klucz czy metoda) nie chcą się ruszyć, a nie chcę ich uszkodzić?
2. Czy po regeneracji w serwisie wtryskiwaczy CR, gdy będą kodowane trzeba je wprowadzać poprzez DIS'a, na czym polega ta czynność (na forum pojawiają się takie informacje)?
3. Jakie czynności po demontażu wykonać (wymiana oring'ów, uszczelniaczy)?
4. Jak odpowietrzyć układ wtryskowy lub zapobiec jego zapowietrzeniu?

Moje auto to BMW 08/2002 E46 320d Touring M47N (110 kW/150KM). Przebieg 240 kkm.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=139210


Temat: BMW 324d
Regenerację pompy możesz zrobić tylko w profesjonalnym warsztacie. W wawce nie będzie tanio. Zaczyna się od pełnej diagnostyki silnika (ok. 300zł) i potem sama pompa. Sumaryczny koszt może wynieść ok. 1000 zł. Następnie wtryski itd. Możesz spokojnie przekroczyć wartość samochodu.
Regulacja polega głównie na ustawieniu kąta wtrysku ale sama z siebie nic nie da.
Jeżeli chcesz to zrobić dobrze (i drogo) to polecam serwis Bosch Piaseczno - BS Autotronik. ul.Elizy Orzeszkowej 39, tel.: 022/757-21-22 ew. Diesel Service Heroldów 5 tel. 022/ 834 96 41.
Tanio nie zrobisz bo bez "stołu" nikt się do pompy nie dotknie. Chyba, że po znajomości...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48323


Temat: DTL 2.0 pali na dwóch garach.
Witam szanownych Kolegów oraz Koleżanki.

Opowiem wam moją niesamowitą historie:D...

Około 3 tygodnie temu pojawił się problem z odpalaniem pojazdu.
Na zimnym silniku odpalał po jednym przekręceniu wału, pracował nierówno przez około 5 sec...(Najprawdopodobniej wypaliło paliwo z pompy i gasł. Następnie trzeba było go kręcić troszke dłużej. Powoli zaskoczył i potem pracował równo i bez problemowo. Przy krótkich postojach nie było problemów. Aż pewnego dnia pozostawiłem go na dłuższy postój - 2 dni. Odpaliłem pochodzil kilka sec i zgasł i od tego momentu jest trup:D.

Na następny dzień zaciągnąłem go do szarlatana od DIESLI.
Sprawdził przelewy - nie stwierdził dziur i uszkodzeń.
Założył zaworki zwrotne na powrocie i na przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy wtryskowej.
Znalazł błąd czujnika temperatury oleju - urwany czujnik
Znalazł błąd czujnika powożenia wału
Odpalił go przy pomocy samostartu i powiedział do elektryka samochodowego TO NA PEWNO BĘDZIE CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU. Chciałem go odpalić z samostartu zajechać do elektronika i nic (mam nadzieje że nie trafiło silnika- jaki ma wpływ samostart na silnik, czy można uszkodzić silnik takim "DEODORANTEM"???)

Kolejny raz pojazd zaciągnąłem do szarlatana tylko że do elektronika...
Elektronik niestety nie był łaskawy. Stwierdził POMPA WTRYSKOWA!!!... no to siódme poty mnie oblały. Trudno regenerować czy kupować nową. Kupiłem nową pompkę od kolesia z Czech Dominik jakiś tam (Gdzieś ktoś podał telefon do kolesia)regeneracja jest nieopłacalna.

Pojechałem z powrotem do mechanika założył pompkę (oczywiście pompka była zaprogramowana, zgadzały się numery pompki starej z pompką nową), nic tylko założyć i jeździć. Otóż nie!!! Silnik odpalił o własnych siłach bez żadnych problemu. Jeden obrót wału i zapalił. Niestety silnik pracuje na dwóch cylindrach (najprawdopodobniej- bo chce wyskoczyć z komory).

Teraz powstaje pytanie. Co jest do diabła z tą padliną- na dzień dzisiejszy...:(
1. Czy samostart wykończył silnik (dwa cylindry)?
2. Brak kompresji na cylindrach?
3. Czy wtryski nie są zapchane jakimiś resztkami z starej pompy wtryskowej (opiłki metalu, etc.)?
4. Czy problem polega gdzieś na wiązce (koleś z servisu opla był i stwierdził ze wszystko jest ok)?
5. Czy pompa jest nieskalibrowana?
6. Czy pompa jest źle zaprogramowana?

Proszę o poradę

Pozdrawiam

ps. Jakie jest prawdopodobieństwo urwania świecy, ukręcenia tak aby pozostała w bloku.
Mechanik mnie straszył ściąganiem głowicy, planowaniem i tysiącem zlotych :D!!!!

Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=106302


Powered by WordPress, © POMORZANIE - by