regeneracja lamp Bydgoszcz

POMORZANIE - by

Temat: Polerowanie reflektorow

znalazlem goscia w Bydgoszczy-zawsze moge wyslac. koszt 70zl za komplet lamp. To daj znać jak to wyjdzie bo jestem ciekawy i czy będzie robił to tylko od zewnątrz czy też wewnątrz. Kiedyś widziałem na stronie jak to zrobić było pokazane na VW Passat ale nie mogę teraz tego znaleźć. W kazdym razie ze swojej strony moge powiedzieć, że pasta tempo nie daje rady jak niektórzy polecają. Zrobiłem próbkę i efekt żaden. Rozklejać reflektorów też nie chcę żeby potem nie parowały, reasumując dałem sobie spokój.
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=17020



Temat: tunning swiateł - za free!

  Andrzej Kaźmierczak wrote:
> rozmawiałem z człowiekiem ,który w Bydgoszczy trudni się polerką
> reflektorów, twierdzi że materiał na reflektory pokryty jest filtrem
> UV , polerując zciera się go , są środki które nakłądają nową arstwę
> ale nazwy nie podał , niestety .
> efektem działania UV na ten "plastik" jest pojawienie się siateczki
> mikropęknięć - pogłębających się - a przy tym znacznie pogarszających
> przenikanie światła
>
> u siebie polerowałem mimo tych wiadomości , złych znaków jeszcze nie
> zauważyłem (ok 6 miesięcy)
>

A to nie wiedziałem. Sęk w tym, ze (ciągle pije do Omegi, bo tam mialem
problem z żółknącymi lapmami) - ten srodek UV pewnie po czasie zanika/sciera
sie .. bo lampy w Omegach (zwlaszcza z początku produkcji B) strasznie
matowieją i żółkną. Mysle, ze moze to miec związek z UV.
Polerka jest jednak na tyle łatwa, ze bawet gdyby robić to raz w roku to i
tak sie oplaca biorąc pod uwage różnice w jakośći świecenia przed/po


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI


Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=9197


Temat: regeneracja(czyszczenie) lamp
czy jest gdzieś w bydgoszczy lub w okolicach jakis zakład specjalizujacy sie w czymś takim?
Źródło: bkb.bydgoszcz.pl/forum/viewtopic.php?t=3709


Temat: XENONY z Allegro za 280-450zł
Juz kiedys napisalem prawie ze poemat odnosnie xenonow, ale wszystko sie skasowalo . Odnosnie strony ragalnej:
reflektory ksenonowe montowane seryjnie, zeby dostac homolagacje musza posiadac uklad samopoziomujacy i system wysokocisnieniowych spryskiwaczy. Nie ma tu znaczenia, czy jest to soczewka, gladkie szklo czy zwykly reflektor.
Technicznie rowniez nie ma to znaczenia. Soczewka po prostu skupia swiatlo no i zapewnia (jak dla mnie) doskonaly efekt wizualny. Ksenony mozna montowac zarowno do reflektorow ze szklem gladkim jak i zwyklych. Duza role ma tutaj ustawienie poziomu zasiegu swiatla. Ja podjechalem do stacji kontroli pojazdów i poprosilem o optymalne ustawienie. Dzieki temu, nawet na zupelnie nieoswietlonej drodze nikt mi nie puszcza dlugimi, a ja ciesze sie pieknie doswietlonymi znakami, poboczem i wiekszym zasiegiem swiatla. Co do systemu spryskiwaczy...w kazdym aucie dzialaja one inaczej. Np w volvo ustawione jest to co 5 spryskanie szyby (najpierw jeden reflektor, potem drugi).Oczywiscie w tych autach mozna to sobie ustawic wedle swojego zyczenia. W praktyce wyglada to tak, ze jesli reflektor jest mocno zabrudzony to trzeba dodatkowo wlasnorecznie przetrzec lampe, zeby uzyskac oczekiwany efekt. Chodza opinie, ze przy brudnym reflektorze swiatlo ksenonu jest strasznie rozproszone i oslabione, stad te spryskiwacze. Jak juz piaslem wczesniej kwestia dobrego ustawienia lamp i po sprawie(poza tym polecam nawilzajace chusteczki).
Co do temperatury swiecenia...Ustalona jest w kelvinach w zakresie 4300-12000 (zestawy, ktore sprzedawane sa na allegro). Jak ktos wczesniej pisal, najlepsza barwa to ta zblizona do swiatla dziennego czyli 4000-6000K. Zestawy o wyzszej barwie beda swiecily juz bardziej niebieskim i fioletowym swiatlem, co mija sie z celem poprawienia oswietlenia drogi. Macie za przyklad zarowki pseudo ksenonowe - im bielsze tym halogen daje gorsze swiatlo.
Jesli chodzi o montaz to jest banalnie prosty (w niektorych przypadkach trzeba wyjmowac lampy) i mysle ze kazdy powinien sobie spokojnie poradzic. Co do biksenonu. Jak sama nazwa jest to podwojny ksenon i nie ma tu nic wspolnego ze musi byc soczewka czy cos takiego. Sa to po prostu swiatla mijania i drogowe. Zestawy z allegro H4 sa nazywane wlasnie biksenonowymi bo w nich zarowka (zarnik) jest dwuwloknowa.
Jakosc swiecenia nieporownywalnie lepsza. Coprawda ja za swoj zestaw zaplacilem 850 zl, ale mam 1,5 roczna gwarancje na wszystko w sklepie w Bydgoszczy, wiec nie musze szukac nigdzie po allegro potem x uzytkownikow.
Co do wad..Nie zawsze, ale zdarza sie ze po dluzszej jezdzie w miescie (co chwile wylaczanie i wlaczanie auta zatem i swiatel rowniez) jeden zarnik nie chce zaskoczyc za pierwszym razem. Jedni tlumacza to temperatura, inni jeszcze czym innym. Ksenony na starcie potrzebuja bardzo duzo pradu, a nie wszystkie starsze auta wyposazone byly wlasnie w takie oswietlenie. Jest to jednak drobiazg i przegazowanie auta zalatwia sprawe Naprawde z czystym sumieniem moge polecic ksenonki i juz niejedna osoba przeze mnie je zalozyla. Jak ktos ma jakies pytania mozecie pisac na pw lub gg.
Nizej fotka mojego zestawu barwa 6000K (nawet babcie sie ogladaja )


Jeszcze mi sie przypomnialo:
-Soczewki produkowane pod ksenon i soczewki pod halogen pomimo tego, ze wygladaja tak samo to roznia sie swoja budowa. (kwestia linii swiatlocienia)
-inzynieria probuje wymyslic coraz to nowsze systemy doswietlenia zakretow np do adaptacyjnych(roznie ocenianych) reflektorow montuje sie teraz system dosweitlania poprzez dolne halogeny.
Źródło: cabrio-club.h2.pl/viewtopic.php?t=2155


Powered by WordPress, © POMORZANIE - by